mandag den 13. november 2017

Udendørs Halloween dekorationer!


Jeg ELSKER Halloween og gør hvad jeg kan for at den skal blive "uhyggelig" og sjov for både børn og voksne.
I år var første år, med et helt hus, som jeg kunne dekorerer, hvilket var FANTASTISK!
Jeg går meget ind for genbrug og prøver på, at have ting der kan bruges ved flere lejligheder. Feks. som græskar, der også kan bruges til alm efterårs dekorationer og dermed bruges hen over det meste af efteråret eller grantræer der kan være med til at skabe uhygge og fylde til forhavens Halloween dekorationer og efterfølgende bruges som juletræ.  
I år fik jeg lavet fordørs pynt med fem rigtige græskar i flere størrelser, 2 keramik græskar lygter, 2 selvlavet græskar (se vejledning i et senere oplæg), derudover havde jeg været så heldig at få lov til at tage et bundt majsplanter ved den lokale herregård, de kom i en krukke og til sidst skulle døren også have en krans med en hekse dørklokke.

Kransen her bruges både efterår, halloween og til jul. Så skifter jeg pynten ud på den.

Til forhaven fik jeg lavet en kødædende plante og et par gravsten (se diy'er i senere oplæg) med dertilhørende skeletter, fod, hånd osv. Ved gravstenene stikkede jeg grene i jorden, puttede spindelvæv på og tilføjede et par store plastik edderkopper.




Indendørs pynten har jeg ikke rigtig lavet noget nyt til i år, har med min søn lavet lidt ekstra flagermus i karton til vores entre og et par gnavne katte shiluetter til vinduet. Men ellers blev der placeret halloween elementer rundt i det meste af huset. Billeder af vores halloween "familie", krage, skrubtudse, tryllestave, tryllebøger, skelet pynt, afhugget hovede en hjerne i glas osv.



Mine børn da de var små!

Onkel ;)

Oldemor Gudron





Det var en rigtig god Halloween i år..
Hvis du gerne vil lave halloween pynt som det jeg har lavet, så følg de links jeg har smidt ind i teksten ovenfor, så kommer du videre til DIY'er og ellers er du altid velkommen til at skrive til mig på contact@mettebundgaard.com





Ingen kommentarer:

Send en kommentar